30 Ekim 2008 Perşembe

KARNIYARIK

Eninde sonunda bir tarifle geçtim karşınıza. Resimlerim olmadığından değil; tarif yazma isteğim olmadığından. Ama ne kadar istemesemde kendimi tarif vermeyince sizlere karşı sorumlu hissediyorum. Uzun zaman önce yaptığım ama yayınlamadığım karnıyarık tarifini eklemek istedim.Aslında herkes bilir tarifi mutlaka ama benimkini ben bu defa kızartmadan fırında közleyerek yaptım. Daha hafif oldu.



MALZEMELER:

500 gr kıyma
3 domates
2 adet soğan
5 biber
3 diş sarımsak
1 kilo patlıcan
sıvıyağ
2 kaşık antep salçası (domates biber karışık)

YAPILIŞI:

Patlıcanlar alacalı soyulup karnı yarılıp tuzlu suda bekletilir. 1 saat sonra suları sıkılarak tuzlu sudan çıkarılıp kurulanıp fırın tepsisine konur. Közlenir. Bir yanda kıyma kavrulmaya başlanır azıcık sıvı yağla.Yemeklik doğranmış soğan ve sarımsak eklenir o da kavrulur. Biberlerde eklenir kavrulur. Üzerine salçada konur ve kokusu çıkana kadar o da kavrulur.Küp doğranmış domates eklenir. Suyunu bırakınca, yumuşayınca altı kapanır. Patlıcanların içi kıymalı harçla doldurulur. Üzerine kalan harcın sosu dökülür.Fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.

23 yorum:

karamelam dedi ki...

en sevdiğim yemektir karnıyarık. yurtdışında da en çok karnıyarık yemeğimiz beğeniliyormuş:))yanında pilav ve cacık da varsa ımmm değmeyin keyfime.nam nam nam elinize sağlık..

Sevil Şahin dedi ki...

Merhabalar tatlım yeni bir site ile karsınızdayım senide siteme beklerim yorumlarınla dahada iyi bir site yapacagımı umuyorum sevgiyle kal tatlım sevil http://birdemliksohbet.com
ayrıca ellerine saglık enfes olmuş eminim tadıda öyledir

Aymen dedi ki...

antep salçalıda ne lezzetli olur ellerine sağlık

pelince dedi ki...

Çok lezzetli gözüküyor,ellerine sağlık...

Sevgilerimle..

made in funda dedi ki...

çok severim canım.nefis olmuş.canım çekti şimdi..

akasyakokusu dedi ki...

canımm hemde közlenmiş patlıcanla haa..valla acaip leziz olmuştur..
tadını hayal edebildim..ellerine sağlıkkkk...

elif dedi ki...

ellerine sağlık canım. çok güzel görünüyo.. fırınlanmış olması da ayrıca güzel..
sevgilerimle canım

Betül İnce dedi ki...

Patlıcan ne güzeldir di mi Fulya'cığım, hele de böyle bir karnıyarık, hiç dayanamam. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
ellerine saglik yaninda da pilav varsa geliyorum. En sevdigim patlican yemeklerinden dir, seninkide nefis görünüyor, sevgiler,....

Adsız dedi ki...

selam canim,

Hatırladığınızda size Allah (c.c)'u unutturan bir sevgi değil..Unuttuğunuzda size Allah (c.c)'u hatırlattığı bir sevgi olsun kalbinizde...Hayirli cumalar.

mmm ellerine saglik, cok sevdigim bir lezzet bir de senin elinden olunca yemede yaninda yat!

sevgilerimle
baharhabercisiyim

Disalce dedi ki...

canım gerçekten közlemede nefis oluyor..

ellerine sağlık..çok sevdiğim bir yemek...

NiNo dedi ki...

mmmm nefissssssssssssssssssssss cok ozlemisim valla karniyarigi missssss

yemek dedi ki...

Ellerine saglik canim. Ben dehic bir zaman karniyarikta patlicani kizaartacak kadar cesur olmadim.:) Senin gibi hep közlerim ve tadi na da bayilirim.
Hayirli cumalar...

Lezzet Gemisi dedi ki...

PATLICANIN ALTERNATİFSİZ EN SEVDİĞİM ŞEKLİ. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. HAYIRLI CUMALAR VE ARDINDAN HUZURLU, MUTLU BİR HAFTA SONU DİLİYORUM. SEVGİLER....

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Bende uzun zamandır karnıyarığımın patlıcanını fırında közlüyorum. Kızartmadan bayağı bir uzak kaldım galiba :) Tadı gerçekten daha hafif ve lezzetli oluyor.
Sevgiler

belgin kıral dedi ki...

Ben de uzun yıllardır kızartmayı bıraktım..Her türlü kızartma bizim evde yasak..:) Ama karmıyarığa bayılırım, bu lezzeti kızartmadan dediğin gibi daha hafif yiyoruz, kesinlikle çok seviyorum...
Ellerine sağlık canımm

keskinli dedi ki...

türk mutfaginin vazgecilmezlerinden ellerine saglik canim firinda közlenmeside daha iyi hafif olur sevgiler mutlu hafta sonlari

karakazan dedi ki...

En sevdigim yemeklerden biridir karniyarik,eline saglik canim nefis olmus.Hele yanina da cacik hiimmm,bol sarimsakli:)

Hayirli cumalar canim.
Serap.

capankizimutfakta dedi ki...

bayilirim patlicana, her turlusunu severim, karniyariksa favorim, ellerine saglik ablacim

NİLÜFER dedi ki...

PATLICAN YEMEKLERİNE BAYILIRIM AMA EN SEVDİĞİM KARNIYARIKTIR. BEN HEP KIZARTARAK YAPARIM HİÇ KÖZLEYEREK DENEMEDİM ELİNE SAĞLIK CANIM

TAZE NANE dedi ki...

Harika görünüyor.
Karnıyarığı çok seviyorum.
Patlicanı zaten çok seviyorum.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

MELTEM dedi ki...

en çok sevdiğim yemekler arasındadır...mükemmel görünüyor.ellerinize sağlık diyorum.sevgilerimi gönderiyorum...

vincent dedi ki...

Merhabalar,

Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
memnuniyet duyacagiz.

Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

Ptitchef'e kaydolmak için
http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
"Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

Saygilarimla


Petitchef.com